Ο ύπνος καταλαμβάνει το 30% της ζωής μας και έχει έναν ζωτικό ρόλο στην ευόδωση της υγείας μας.

Εξασφαλίζοντας τον αναγκαίο και απαιτούμενο ύπνο εξασφαλίζουμε γενικότερα μια καλύτερη ποιότητα ζωής ενώ αντιθέτως ο κακός ύπνος προκαλεί άγχος, κατάθλιψη, μειωμένη αποδοτικότητα και λειτουργικότητα.

Οι ειδικοί προτείνουν ότι οι περισσότεροι άνδρες και γυναίκες χρειάζονται περίπου επτά έως οκτώ ώρες ύπνου κάθε βράδυ αλλά αυτό κυμαίνεται ανάλογα με την ηλικία.

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τον ύπνο μας, πολλοί από τους οποίους αλλάζουν με την ηλικία.

Ενημερώσου για τις διαταραχές ύπνου

Κλείσε ραντεβού σήμερα

Οι πιο συνηθισμένοι είναι, τα γεγονότα ζωής, η ύπαρξη μελαγχολίας ή κατάθλιψης, η χρήση φαρμάκων, οι ορμονικές αλλαγές και άλλοι.

Οι κύριες διαταραχές του ύπνου αφορούν στις δυσκολίες στην έλευση του ύπνου, αλλά και προβλήματα με τη μορφή του διακοπτόμενου ύπνου και την πρόωρη αφύπνιση.

Χιλιάδες άνθρωποι στον κόσμο εμφανίζουν διαταραχές του ύπνου και οι περισσότεροι από αυτούς παραμένουν αδιάγνωστοι.

Οι πιο συχνές διαταραχές είναι η αυπνία, το σύνδρομο ανήσυχων ποδιών (RLS), οι εφιάλτες, οι μυικοί σπασμοί (κράμπες), το ροχαλητό, η αποφρακτικού τύπου άπνοια, η υπερυπνία, και η ναρκοληψία.

Για τη διάγνωση των διαταραχών του ύπνου, πέραν της κλινικής προσέγγισης του ιατρού, υπάρχουν και εργαστηριακές εξετάσεις όπως το ηλεκτροεγκεφαλογράφημα (ΗΕΓ) και οι πολύ-υπνογραφικές  μελέτες στο εργαστήριο ύπνου (polysomnography) όπου εξετάζονται πολλές και διαφορετικές κάθε φορά παράμετροι όπως η αναπνοή, οι κινήσεις των άκρων, ο καρδιακός ρυθμός, ο μυϊκός τόνος κ.α.